joi, 13 decembrie 2007

5. Egoism - compasiune

Egoism ... da da da si inca o data da.

Egoismul e arma noastra, datorita egoismului omenirea a supravietuit.

Egoismul inseamna ca EU sunt important, ca EU trebuie sa continui sa exist.

Egoismul inseamna ignoranta durerilor altora, egoismul inseamna lupta concentrata pe ceea ce vreau eu, egoismul e deci filtru si pavaza in lumea ceasta.

Bun,dar cum se face ca avem compasiune in lumea egoistilor ?

Dragii mei,compasiunea nu-i decat o rafinata si vinovata forma de egoism. Nu vreau sa fiu rau, nu vreau sa chinui, nu vreau sa ignor durerea altuia. Si din egoism arat compasiune.

Compasiunea e moneda care cumpara linistea sufleteasca a egoismului.

E numele elevat al milei celei groaznice. E tortionarul cu zambetul pe buze si miere in glas.

Am inventat multe cuvinte pentru compasiune : intelegere, tact,blandete,diplomatie, rabdare, iubire, empatie, dreptate,echitate, caritate, altruism, bunavointa....

Ah da, si egoismului i-am mai spus si copil (sa nu fim singuri, mama, la batranete...)

Niciun comentariu: