joi, 13 decembrie 2007

4. Ce vrem. Ce meritam. Ce obtinem

Eu am asa o teorie, care spune ca noi de fapt nu stim ce vrem, stim doar ce vor altii pentru noi.

Si chiar cand actionam in sens contrar asteptarilor celorlalti,asta nu inseamna ca noi asta am dori sa facem, ca fara conditionarea celorlalti am mai fi facut acel lucru.


Pot fii oricand contrazisa cu urmatoarele axiome :
oamenii vor sa fie fericiti
oamenii vor sa fie iubiti
oamenii nu vor sa simta durere
oamenii vor comoditate
oamenii vor confort
oamenii nu vor griji
oamenii nu vor sa fie absolut singuri
oamenii vor sa aiba putere, oricat de mica
oamenii vor sa lase urme - chiar daca ele se cheama copii
oamenii vor sa fie importanti
oamenii vor sa fie acceptati
oamenii vor sa fi intelesi
oamenii vor sa fie condusi
oamenii vor sa fie pedepsiti
oamenii vor sa pedepseasca
oamenii vor sa sufere
oamenii vor sa provoace suferinta
oamenii vor sa traiasca
oamenii vor sa si moara
oamenii vor sa uite
oamenii nu vor sa ierte
oamenii vor sa-si aminteasca
oamenii vor sa doarma
oamenii vor sa stie
oamenii vor sa ignore

Refuz insa sa accept ca intre cele spuse mai sus exista lucruri care se contrazic.

Ce meritam ?

Greu de spus. Meritul e o conventie, lumea din jur crede una, noi credem poate diferit, functie de cum am fost setati de la nastere si pana acum.
O zicala la moda spune ca meritam ceea ce smulgem, recoltam, pregatim, hranim, cultivam.

Ce obtinem ?

Aici ar trebui sa fie usor, caci toate astea trei : ce vrem, ce meritam si ce obtinem ar trebui sa fie sinonime.

Dar uite nu-s si atunci zic eu ca obtinem ceea ce ni se permite, ni se ofera, nu ni se refuza...

O fii suficient ?

Niciun comentariu: