joi, 13 decembrie 2007

3. Autosugestia. Iluziile. Refuzul realitatii

Tema asta nu poate urma decat celei de mai inainte. Caci ce nu am mentionat acolo e ca iubirea e autosugestie, e iluzie asa cum e si conditionare.

Oamenii vor sa vada, sa simta,sa creada, sa existe dupa anumite modele.
Ne autosugestionam ca un lucru e bun, ca o cale e gresita, ca noi avem dreptate, ca asa si nu altfel e corect, ca realitatea e cea pe care o vedem noi si nu alta.

Cand nu poti stii cu adevarat,te autosugestionezi. Iti trebuie reper. Nu putem functiona intr-un mediu cu variabile multiple. Daca exista oameni care se pot ghida dupa principiul - ce-o fii o fii, si da exista caci avem si fatalisti printre noi, ei o fac ca pe o ultima strategie de supravietuire. Si dezangajament. Nu stiu, nu pot actiona, nu pot influenta, voi reactiona cel mult.

Ne autosugestionam ca avem nevoie sa facem lucruri sau sa nu facem lucruri. Ce ne tine in cursa sunt iluziile.

Iluzia fericirii,iluzia iubirii,iluzia datoriei implinite, iluzia caminului, iluzia libertatii, iluzia dreptatii, iluzia pedepsei aplicate si justitiei facute...
Iluzii toate, caci daca am inceta de a fii noi si am fii altcineva,tot sistemul asta si-ar pierde valoarea. Ne-am uita la zbuciumul nostru ca la o agitatie gratuita, ale carei rezultate n-au absolut nici o semnificatie. Si presupunam ca din coincidenta, ca alterego am dori aceleasi lucru, sigur nu le-am dori la fel,nu le-am obtine pe aceleeasi cai si in acelasi mod.

Autosugestia si iluzille, ce sunt ele de fapt : raspunsul care se formuleaza in minte e ca sunt realitatile noastre, realitati alternative.
Alternative la ce ? Atat timp cat noi nu credem in altceva, acel altceva nu exista. Lucrurile exista doar daca investim gand in ele. Atunci primesc energie, se materializeaza si treptat ne depasesc, prinzand o viata a lor proprie,iesind de sub controlul gandului nostru.

Asta poate pentru ca in lumea gandurilor, atunci cand doua ganduri se intalnesc, ele nasc materie/energie oricum ar fi nasc autonomie de substanta si de autor.

Deci nu pot spune ca exista un refuz al realitatii, exista doar un refuz al conventiilor.

Niciun comentariu: