luni, 22 octombrie 2007

Impresie de iarna

Ceru'i gri si gras. Da, da, gras, desi gri nu e o culoare care sa ingrase. Dar el zi e gras. E asha cumva bosumflat. pesemne de la atata plans i s'au umflat pleopele si da, parca e si nitel incercanat. Asta se intampla atunci cand plangi intr'una doua zile si o noapte.

Aerul e ascutit. Ascutit si aspru in acelasi timp. Cum te atinge, cum te ustura. E clar ca in asemenea conditii vitrege, nimeni nu vrea sa fie afara.

Inauntru insa avem doua situatii diferite : ori e foarte frig, in consonanta cu afara-ul, fie e cald si blajin, in antiteza cu afara-ul.

Acum sunt in inauntrul cald si blajin. Pentru ca afara e iute, inauntru e dulce. Pentru ca afara e aspru, inauntru evident nu poate fii decat moale.

Si chiar asha este, iar daca nu este, eu asa vad inaunutrul, si daca voi nu puteti vedea inseamna ca sunteti extraterestrii, ca voi sunteti in toamna, cand eu deja am intrat in iarna, ca vreti sa va fie frig si trist, cand mie imi e cald si voios.

Si zau ca ar fi bine sa va mutati in inauntrul pe care'l vad eu, pentru ca aici miroase a brad, a gutui puse la copt in fereastra, a cacao cu lapte, a toast si unt, a sare, de la covrigii cu susan si va mirosi a cozonac si a zahar ars. C'asha vreau eu :)

Niciun comentariu: